Subject: RE: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine
From: "Nikulnikova, Anna" <[email-masked]>
To: "Ave Talli" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Mar 2023 16:44:49 +0300

Tere,

Saadan eksperdi selgitused eraldi dokumendina.

Platsidelt ja katustelt kogutavad sademeveed kogutakse torustikega ja
mahutatakse nendesse, kasutades suuremate läbimõõtudega torusi. Hetkeline
vooluhulk, mis läheb süsteemi on iga kinnistu kohta võetud maksimaalselt
10 l/s. Pumpla vooluhulk jääb 60-120l/s (sõltub siis lõplikust
lahendusest, mida Strantum kooskõlastab). Arenduse alalt kraavi
isevoolselt  jõutav maht on tühine/olematu.

Lugupidamisega

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +3725180497

From: Ave Talli <[email-masked]>
Sent: Monday, March 20, 2023 5:21 PM
To: Nikulnikova, Anna <[email-masked]>
Subject: RE: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere

Tutvudes nii esialgse eksperthinnanguga kui ka nüüd teie poolt edastatud
eksperthinnangu täiendusega tekkisid küsimused, mille osas vajaksin
täpsustamist.

Eksperthinnangu kohaselt oli piirkonna sademevete vooluhulk ilma Betooni
DP alata 1678 l/s ning Betooni DP alalt lisanduv vooluhulk 175 l/s.

Eeltoodust jääb selgusetuks, kust on võetud täiendavas hinnangus välja
toodud sõnastus ja vooluhulk, mida on kavandatud juhtida riigitee alusesse
truupi. Tsiteerin: „Juhul kui maanteetruubi vooluhulk võiks olla ilma
Betooni DP alata 1000-120=880 l/s“.

Mida kajastab vooluhulk 1000 l/s, kui varasemalt oli välja toodud
vooluhulk 1678 l/s?

Mida tähendab sõnastus – juhul kui võiks olla?

Kuidas on vooluhulkade arvestuses arvestatud vaid PUMBATAVA 120 l/s
planeeringu alalt, kui planeeringualalt lisanduvad lisaks pumbatavatele
sademevetele ka isevoolsed sademeveed?

Väidate oma kirjas, et Betooni DP arendusega piirkonnas midagi ei muutu,
kuid kui lisanduvad asfaltplatsid ka katusepinnad, siis muutub
vooluhulkade kiirus ja kogus, mis oluliselt kiiremini kraavidesse ja
truupidesse voolavad.

Samuti väidate oma e-kirjas, et kui vähendate sademevee vooluhulka, mida
lastakse kraavi ning mis jääb alla 120 l/s, siis pole truubi vahetus
vajalik. Kuidas te neid kraavi juhitavaid vooluhulkasid vähendate?

Eeltoodud vastuolud ja tekkinud küsimused ei võimalda anda seisukohta, kas
riigitee alla on täiendava truubi rajamine vajalik või mitte. Palun
täpsustage.

Lugupidamisega

Ave Talli
peaspetsialist
taristu kooskõlastuste üksus

projekteerimise osakond

+372 56652509

www.transpordiamet.ee
<https://urldefense.com/v3/__http:/www.transpordiamet.ee/__;!!HBVxBjZwpQ!1
uOWbrhPvIrWGLzq5PchHE5rzuf6lGLcif8sR98XTnXJBrfQOi_LtHfuwlz2veMSwCkOQJr1ShF
OjZJZ2POJZDH-BTbGKoCy$>

From: Nikulnikova, Anna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 13, 2023 9:48 AM
To: Ave Talli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere,

Aitäh info eest, jääme otsust ootama

Lugupidamisega

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +3725180497

From: Ave Talli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 10, 2023 4:03 PM
To: Nikulnikova, Anna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere

Jagan vahepeal infot. Suhtlesin Tiit Harjakuga nagu lubasin, kuid sellest
vestlusest kerkis veel mitmeid küsimusi, mida asutuse siseselt arutame
peame, enne kui Teie poolt pakutud lahendusele lõpliku seisukoha saame
anda.

Tegelen sellega uuel nädalal edasi.

Lugupidamisega

Ave Talli
peaspetsialist
taristu kooskõlastuste üksus

projekteerimise osakond

+372 56652509

www.transpordiamet.ee
<https://urldefense.com/v3/__http:/www.transpordiamet.ee/__;!!HBVxBjZwpQ!3
-N_21rmvAXNS6X5f1gS9dSEE7Gq25-WqgZMzeQkJK-g807AWLLrF9Bt7tuy68khw2-c1SJ8cvp
WRZakN4WQHauMPuGsA3i1$>

From: Nikulnikova, Anna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 6, 2023 2:54 PM
To: Ave Talli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere,

Teemaks on Laabi kraavi olemasoleva truubi rek (väljavahetamine).  Saan
aru, et arendaja esindaja Martin Lember on teiega ka sellel teemal
rääkinud.  Kuna TRAM Paldiski mnt teed selles alas ei rekonstrueeri siis
see ei ole ka teie mahus ja teie seda kaasfinantseerima ei hakka.  Jäi
jutt, et kui tõestame, et pole truubi vahetust vaja, siis te seda ei hakka
nõudma.   Vaatasime kogu ala veel kord kriitiliselt üle ja jõudsime
järeldusele, et Betooni arenduse pärast ei ole vaja truupi lisada, kuna
olemasolev olukord ei muutu. See, et millalgi hiljem lisanduvad teised
arendused, siis tegelikult iga lisanduva ala projekti koostamise faasis
tuleb teha sademeveeuuringu ja sellest siis peaks selguma, kas lisaks
suunatava vooluhulga pärast on vaja truubi väla vahetada. Hetkel arendaja
võtab enda peale kraavide puhastamist kuni suudmeni, mis koheselt parandab
ka vee liikumist.

Arutasime ka Maa ja Vesi eksperdiga ja ta on teinud arvutuse sademevee
vooluhulga kohta enne ja pärast planeeringut vt manuses olevat faili. Kui
me vähendame sademeveevooluhulka, mida lastakse kraavi ja max jääb 120
l/s, siis pole truubi vahetust vaja, kuna kraavi juhitakse sama palju vet,
kui praegugi.   Sellisel juhul ei ole vaja truubi vahetust ja riigitee
lõhkumist (sealhulgas side magistraalkaablite (Telia, Eliisa, RIA) ja
välisvalgustuse nihutamist).

Kokkuvõte Maa ja Vesi arvutusest:

1.	Võttes arvutuspunktiks Laabi kraavi Paldiski mnt truubi siis
sademevee vooluhulk Betooni DP alalt ei ületa pärast planeeringu
väljaehitamist praegu samalt alalt äravoolavat vooluhulka.
2.	Betooni DP planeeringus ei pea ette nägema meetmeid Laabi kraavi
Paldiski mnt truubi läbilaskevõime suurendamiseks.

Palun kinnitust, et TRAM nõustub välja tooduga ja ei hakka nõudma antud
arenduse pärast truupide välavahetamist.  Siis korrigerime eelnevad
projektlahendused ja saadame korrigeeritud projektid kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +3725180497

From: Ave Talli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 27. detsember 2022 17:32
To: Nikulnikova, Anna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere

Esitasite 06.12.2022 Transpordiametile kooskõlastamiseks:

1.	AS SWECO Projekt tööd nr 21240-0013 „Harku alevikus Betooni,
Betooni 1-3, Betooni 5, Betooni 7 kinnistute detailplaneeringu ala teed ja
tehnovõrgud“ (veevarustus- ja kanalisatsioon; tee, liiklus ja
teerajatised).
2.	Edites OÜ töö nr 22002K1 „Aia ja Betooni tänavate tänavavalgustus
ja sidevarustus“.

Tutvunud esitatud materjalidega, esitab Transpordiamet märkused, mis
projektide materjalides vajavad täiendamist või korrigeerimist:

1.	Kooskõlastamiseks esitatud projekti materjalidesse ei ole lisatud
Transpordiameti kinnistutele kavandatud kergliiklustee IKÕ ala plaane.
2.	Projekti lahendus näeb ette truupide paigalduse Transpordiameti
kinnistul paikneva kergliiklustee katte alla. Eeltoodust tulenevalt tuleb
kõnealuste truupide alla jääva sidekaabli sügavus viia vastavusse
Transpordiameti nõuetega, mis näeb ette kaabli minimaalseks sügavuseks
truupide all 1,0 m truubi põhjast. Samuti tuleb projektiga lahendada
välisvalgustuse toitekaablite paiknemine, kaitsmine ja võimalik
ümbertõstmine. Valgustuse toitekaablite paiknemine tuleb lahendada
projektiga vastavalt Transpordiameti nõuetele ning seda ei saa jätta
ehituse etappi, kus ehitaja teostab tööd Transpordiametiga kooskõlastamata
lahenduse kohaselt.

3.	Projekti materjalides tuleb välja tuua etapid ja nende
kirjeldused, kuidas teostatakse truupide vahetuse tööd riigitee maaüksusel
– millised on etapid truupide paigaldamiseks, katete taastamiseks ning
liikluse tagamiseks kõnealuses lõigus.
4.	Katete taastamise lõike joonise kohaselt tuleb paigaldada kinnise
kontuuriga jalakäijapiire, palume JJT piirde infot täiendada järgmiselt:
„Töövõtja peab kasutama piirdesüsteemi, mis omab vastavustunnistust ja on
testitud standardile CEN/TR 16949:2016 „Teepiirdesüsteemid- jalakäijate
ohutusesüsteemid- jalakäijate piirded“. Paigaldada tuleb suletud
kontuuriga piirdesüsteemid. Iga kasutatava piirdesüsteemi kohta tuleb
esitada vastavustunnistus. Piirete paigaldusel on Töövõtja kohustatud
järgima valmistaja tehase paigaldusjuhendit ja koostama pärast
paigaldamist ette nähtud täitedokumentatsiooni, ning esitama
hooldejuhendi. Töövõtjal arvestada ka Lisas 3 toodud „Nõuded
kergliikluspiiretele“ nõuetega“.
5.	Riigitee ehitus ja truupide vahetus teostatakse pärast
kooskõlastuse väljastamist vastavalt Transpordiametiga sõlmitavale
ristumiskoha lepingule.

Palume projekti materjale korrigeerida ning esitada uuesti
Transpordiametile kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Ave Talli
peaspetsialist
taristu kooskõlastuste üksus

projekteerimise osakond

+372 56652509

www.transpordiamet.ee
<https://urldefense.com/v3/__http:/www.transpordiamet.ee/__;!!HBVxBjZwpQ!2
SEmMKPj8m1XO7Am6dKSzenT-d8OSjE0mSRMug1GEnE4Nqno55PyNphkdE9xOQ-CDsN35F2QkKZ
-wr77oClDwa6EYds3TFxA$>

From: Nikulnikova, Anna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, December 8, 2022 1:38 PM
To: Ave Talli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Betooni tn 1,2,3,5,7 DP järgsete trasside projekteerimine

Tere,

Edastan PTA kooskõlastuse projektile.

Lugupidamisega

Anna Nikulnikova

Keskkonnatehnoloogia grupijuht

Sweco Projekt AS | Tallinn

Mobiiltelefon +3725180497

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.sweco.ee> www.sweco.ee

<https://urldefense.com/v3/__https:/www.linkedin.com/company/sweco/__;!!HB
VxBjZwpQ!2SEmMKPj8m1XO7Am6dKSzenT-d8OSjE0mSRMug1GEnE4Nqno55PyNphkdE9xOQ-CD
sN35F2QkKZ-wr77oClDwa6EYTynr7uT$> LinkedIn |
<https://urldefense.com/v3/__https:/www.instagram.com/swecoestonia/__;!!HB
VxBjZwpQ!2SEmMKPj8m1XO7Am6dKSzenT-d8OSjE0mSRMug1GEnE4Nqno55PyNphkdE9xOQ-CD
sN35F2QkKZ-wr77oClDwa6EYUBUM_6X$> Instagram

Registrikood: 11304200 | Reg. Kontor: Tallinn

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Et saada rohkem
informatsiooni kuidas Sweco töötleb teie isikuandmeid, palun lugege siit.